A tool for prevention - OfficinaTurini

Go to content
Hygieia
A tool for prevention
Latest update: 8 June 2022

Hygieia is a small instrument for measuring some vital parameters by means of a simple video recording.
In particular it measures:
  • Measure number of heartbeats
  • Number of breaths
  • Body temperature
  • Vibrational analysis
This is a typical application of which SharkDuino+ is capable, in fact, in addition to the aforementioned, it consists of a NIR camera (made with the standard camera), a thermal image sensor and a battery of infrared LEDs (NIR).
Basically, the system performs a recovery in the NIR and in the thermal from which it then extracts the required measurements.
The NIR camera records at 100 fps while the thermal at 25 fps, the duration of the shooting and related samplings are programmable, but typically in 10/15 seconds of shooting you get what you want.
Below you can see some images of the first prototype made. The tool itself is really very simple, from a graphical interface you select a preview in real time to adjust the framing and focus after which you select MEASURE and the acquisition starts. All data (including stack of images) are saved on the local SD.
This is a custom project created for one of our customers that cannot be resold, it is shown here only as a typical application.

Hygieia é un piccolo strumento per la misura di alcuni parametri vitali tramite semplice ripresa video.
In particolare misura:
  1. Misura numero di pulsazioni cardiache
  2. Numero atti respiratori
  3. Temperatura corporea
  4. Analisi vibrazionale
Questa é una tipica applicazione di cui SharkDuino+ é capace, si compone infatti oltre che dell' ante citato di una camera NIR (realizzata con la camera standard), di un sensore di immagine termico e di una batteria di LED infrarossi (NIR).
In sostanza il sistema effettua una ripresa nel NIR e nel termico da cui poi estrae le misure richieste.
La camera NIR registra a 100 fps mentre la termica a 25 fps, la durata della ripresa e relativi campionamenti sono programmabili, ma tipicamente in 10/15 secondi di ripresa si ottiene quanto desiderato.
Qui sotto é possibile vedere alcune immagini del primo prototipo realizzato. Lo strumento di per se é veramente molto semplice, da una interfaccia grafica si seleziona una anteprima in tempo reale per aggiustare l'inquadratura e la messa a fuoco dopo di che si seleziona MEASURE e l'acquisizione parte. Tutti i dati (pila di immagini comprese) sono salvate sulla SD locale.
Questo é un progetto custom realizzato per un nostro cliente che non puó essere rivenduto, viene qui riportato solo come tipica applicazione.
    Measurement of cardiac activity


    Respiratory activity measurement

    Free counters!
    VAT IT 02230330504
    (C) 2016-2022 Officina Turini, Tutti i diritti riservati
    Back to content